Wychowawca jako mentor
Cele szkolenia:
Wprowadzenie do pojęcia mentoringu i roli wychowawcy jako mentora.
Przedstawienie sposobów, w jaki mentor może pomóc uczniom w ich rozwoju.
Omówienie konkretnych działań, które wychowawca może podjąć, aby stać się skutecznym mentorem.
Zapoznanie uczestników z technikami i narzędziami mentorowania, które mogą zastosować w pracy z uczniami.
Przebieg szkolenia:
I. Wstęp (10 minut)
Przywitanie uczestników i krótkie omówienie celów szkolenia.
Przedstawienie pojęcia mentoringu i roli wychowawcy jako mentora.
II. Czym jest mentoring? (30 minut)
Wyjaśnienie pojęcia mentoringu i jego znaczenia w kontekście pracy wychowawcy.
Omówienie różnych rodzajów mentoringu i ich zastosowania w pracy z uczniami.
III. Jak pomóc uczniom w ich rozwoju? (90 minut)
Przedstawienie sposobów, w jakie mentor może pomóc uczniom w ich rozwoju.
Omówienie różnych technik mentorowania, takich jak feedback, coaching, czy mentoring peer-to-peer.
Praca w grupach nad wypracowaniem konkretnych działań, które wychowawca może podjąć, aby stać się skutecznym mentorem.
IV. Narzędzia i techniki mentorowania (90 minut)
Przedstawienie narzędzi i technik mentorowania, takich jak SMART, GROW czy 5xWhy.
Praktyczne ćwiczenia w grupach, które pomogą uczestnikom w praktycznym zastosowaniu technik mentorowania.
V. Zakończenie (10 minut)
Podsumowanie szkolenia i podziękowanie uczestnikom za udział.
Zaproszenie uczestników do wzięcia udziału w ewentualnych kolejnych szkoleniach.
Program szkolenia zakłada czas na przerwy i dyskusje, co pozwoli uczestnikom lepiej przyswoić prezentowane treści i skuteczniej wdrożyć je w codziennej pracy wychowawcy.