Budowanie relacji
w zespole
Cele szkolenia:
Zwiększenie świadomości nauczycieli na temat wpływu budowania relacji w zespole na efektywność pracy.
Zapoznanie uczestników z różnymi stylami komunikacji i sposobami rozwiązywania konfliktów w zespole.
Umożliwienie uczestnikom nabycia umiejętności budowania pozytywnych relacji w zespole.
Zwiększenie zaangażowania nauczycieli w pracę zespołową.
Przebieg szkolenia:
I. Wprowadzenie (15 min)
Przedstawienie celów szkolenia
Omówienie znaczenia budowania relacji w zespole dla efektywności pracy nauczycieli
Przedstawienie planu szkolenia
II. Teoria relacji w zespole (60 min)
Przedstawienie podstawowych teorii psychologicznych dotyczących relacji w zespole
Omówienie roli pozytywnych relacji w zespole dla efektywności pracy nauczycieli
III. Style komunikacji (90 min)
Przedstawienie różnych stylów komunikacji w zespole
Omówienie zalet i wad każdego z tych stylów
Przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych w grupach, aby pomóc nauczycielom zidentyfikować ich preferowany styl komunikacji i sposób jego wykorzystania w pracy zespołowej.
IV. Rozwiązywanie konfliktów (90 min)
Przedstawienie różnych metod rozwiązywania konfliktów w zespole
Omówienie sposobów zapobiegania powstawania konfliktów w zespole
Przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych w grupach, aby pomóc nauczycielom nabyć umiejętności rozwiązywania konfliktów w sposób skuteczny i harmonijny.
V. Budowanie pozytywnych relacji w zespole (60 min)
Przedstawienie praktycznych wskazówek na budowanie pozytywnych relacji w zespole
Przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych w grupach, aby nauczyciele nabyli umiejętności budowania pozytywnych relacji z innymi członkami zespołu.
VI. Analiza przypadków (60 min)
Przedstawienie przypadków związanych z budowaniem relacji w zespole
Omówienie praktycznych sposobów rozwiązywania tych przypadków
VII. Praktyczne zastosowanie (30 min)
Wypracowanie w grupach propozycji zastosowania przedstawionych umiejętności w pracy zespołowej w szkole
Przedstawienie i omówienie pomysłów przez każdą grupę
VIII. Podsumowanie (15 min)
Przedstawienie najważniejszych wniosków z szkolenia