Smartfon na lekcji jako narzędzie dydaktyczne
Cele szkolenia:
Poznanie zalet i możliwości wykorzystania smartfonów jako narzędzi dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się.
Zapoznanie z metodami i narzędziami umożliwiającymi wykorzystanie smartfonów na lekcjach w sposób bezpieczny i skuteczny.
Przygotowanie uczestników szkolenia do samodzielnego planowania i realizacji zajęć z wykorzystaniem smartfonów.
Przebieg szkolenia:
I. Wprowadzenie (czas: 30 minut)
Przedstawienie tematu i celów szkolenia.
Omówienie korzyści związanych z wykorzystaniem smartfonów jako narzędzi dydaktycznych na lekcjach.
Przeprowadzenie krótkiej dyskusji na temat doświadczeń uczestników w wykorzystywaniu smartfonów na lekcjach.
II. Bezpieczeństwo i etyka (czas: 60 minut)
Omówienie podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa i etyki związanych z wykorzystywaniem smartfonów na lekcjach.
Przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych umożliwiających poznanie narzędzi i metod umożliwiających bezpieczne i etyczne korzystanie z smartfonów na lekcjach.
III. Aplikacje i narzędzia (czas: 60 minut)
Przegląd dostępnych aplikacji i narzędzi, które umożliwiają wykorzystanie smartfonów na lekcjach.
Przedstawienie praktycznych przykładów wykorzystania smartfonów w różnych dziedzinach nauki.
Przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych umożliwiających zapoznanie się z wybranymi aplikacjami i narzędziami.
IV. Planowanie zajęć (czas: 60 minut)
Omówienie kroków niezbędnych do zaplanowania i przeprowadzenia lekcji z wykorzystaniem smartfonów.
Przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych umożliwiających zaplanowanie i przygotowanie zajęć z wykorzystaniem smartfonów.
V. Podsumowanie (czas: 30 minut)
Podsumowanie szkolenia i omówienie najważniejszych punktów.
Przeprowadzenie krótkiej ankiety ewaluacyjnej umożliwiającej ocenę szkolenia i poznanie opinii uczestników.
Przekazanie materiałów szkoleniowych uczestnikom.