Nauczanie wyprzedzające, webquest jako sposób pracy projektowej
Cele szkolenia:
Przedstawienie uczestnikom pojęcia nauczania wyprzedzającego i jego znaczenia w procesie nauczania.
Omówienie roli Webquestów jako narzędzia pracy projektowej i sposobu nauczania wyprzedzającego.
Pokazanie, jak tworzyć i wdrażać Webquesty w praktyce, aby zwiększyć efektywność procesu nauczania.
Przygotowanie uczestników do samodzielnego tworzenia i wdrażania Webquestów w swojej pracy nauczycielskiej.
Przebieg szkolenia:
I. Wprowadzenie (czas: 30 minut)
Przedstawienie tematu i celów szkolenia.
Omówienie pojęcia nauczania wyprzedzającego i jego znaczenia w procesie nauczania.
Przeprowadzenie krótkiej dyskusji na temat doświadczeń uczestników z wykorzystaniem Webquestów w pracy z uczniami.
II. Praca projektowa (czas: 60 minut)
Omówienie roli pracy projektowej w procesie nauczania i sposobów jej realizacji.
Przedstawienie korzyści wynikających z wykorzystania pracy projektowej w procesie nauczania.
Przedstawienie praktycznych przykładów wykorzystania pracy projektowej w nauczaniu różnych przedmiotów.
III. Webquesty jako narzędzie pracy projektowej (czas: 60 minut)
Przedstawienie pojęcia Webquestu i jego roli jako narzędzia pracy projektowej.
Omówienie sposobów tworzenia i wdrażania Webquestów w praktyce.
Przedstawienie praktycznych przykładów wykorzystania Webquestów w procesie nauczania.
IV. Tworzenie Webquestów (czas: 60 minut)
Praktyczne omówienie sposobów tworzenia Webquestów.
Pokazanie, jak tworzyć Webquesty zgodnie z zasadami nauczania wyprzedzającego.
Przedstawienie narzędzi, które ułatwiają tworzenie Webquestów.
V. Wdrażanie Webquestów w praktyce (czas: 60 minut)
Omówienie sposobów wdrażania Webquestów w procesie nauczania.
Przedstawienie praktycznych przykładów wykorzystania Webquestów w różnych przedmiotach i dla różnych grup wiekowych.
Przedstawienie korzyści wynikających z wdrażania Webquestów w procesie nauczania.
VI. Podsumowanie (czas: 30 minut)
Przeprowadzenie krótkiej dyskusji na temat korzyści wynikających z wykorzystania Webquestów w procesie nauczania.