Gamifikacja w szkole jako sposób na angażowanie uczniów
Cele szkolenia:
Wprowadzenie uczestników do pojęcia gamifikacji i omówienie jej roli w edukacji.
Przedstawienie korzyści wynikających z zastosowania gamifikacji w procesie nauczania.
Zapoznanie uczestników z konkretnymi narzędziami i technikami związanymi z gamifikacją, które mogą zastosować w pracy nauczyciela.
Omówienie kwestii związanych z etyką i prywatnością w kontekście wykorzystania gamifikacji w szkole.
Przebieg szkolenia:
I. Wstęp (10 minut)
Przywitanie uczestników i krótkie omówienie celów szkolenia.
Przedstawienie pojęcia gamifikacji i jej roli w edukacji.
II. Jakie korzyści przynosi gamifikacja w edukacji? (60 minut)
Przedstawienie głównych korzyści wynikających z wykorzystania gamifikacji w procesie nauczania.
Omówienie różnych narzędzi i technik związanych z gamifikacją, takich jak punkty, poziomy, nagrody i wyzwania.
III. Jak wykorzystać gamifikację w pracy nauczyciela? (90 minut)
Przedstawienie konkretnych narzędzi i technik związanych z gamifikacją, które mogą zastosować nauczyciele w swojej pracy.
Praca w grupach nad wypracowaniem pomysłów na zastosowanie gamifikacji w codziennej pracy nauczyciela.
IV. Etyka i prywatność w kontekście gamifikacji (60 minut)
Omówienie kwestii związanych z etyką i prywatnością w kontekście wykorzystania gamifikacji w szkole.
Przedstawienie najlepszych praktyk i zasad, którymi należy kierować się przy wykorzystywaniu gamifikacji w edukacji.
V. Praktyczne ćwiczenia (60 minut)